onsdag 21 juni 2017

Varför Varva?

Torsdag 22:a juni 2017 är det dags för årets upplaga av Varva för världen på Torpkonferensen i Närke!

 

Förra året var jag med och sprang för första gången med en härlig känsla av att det är roligt att springa, och fram för allt att det var skönt att kroppen orkade! Läget i år är dock annorlunda, men ändå är det dax! Förra året var målet att springa fler varv än de 6 jag sprang då nästa gång jag deltog, vilket så klart skulle vara i år.

För att förklara loppet är ett varv 450m och man har 20 min från startskottet att springa så många varv som möjligt. Så 6 varv innebar knappt 3km på 20 min vilket innebär strax under 7min per km, dvs behagligt lunktempo som jag såg fram emot att knäcka i år. Jag menar, jag sprang Höganäs halvmaraton på snabbare tempo så visst borde det funnits krut att tömma 20 minuter i lite snabbare takt nu...

Men sen kom den där sketna bakterieinfektionen in i skallen och all skit som varit april, maj och juni. Vilket kraftigt begränsat min löpträning, dvs helt eliminerat den! Jag har faktiskt inte tagit ett enda löpsteg sedan målgången 22/4! Sedan dess har jag däremot opererats i huvudet 3 ggr och magen en gång. Jag har legat sängbunden i en månad och genomgått behandlingar som är sinnessjukt tråkiga att återupprepa!

Så varför bryr jag mig om att vara med och varva imorgon? Jo, för att vi kan alla göra det lilla vi kan! Genom pengarna som dras in imorgon hjälps vi åt att tillsammans ge hjälp till skolgång för flickor i Kairos slum, vi är med och skapar boende för järnvägsbarn i Indien och hjälper föräldralösa barn i Sydafrika!

Även om morgondagens varva för mig blir ett varv på 450m så tänker jag att jag genom att ställa upp i det och dra in lite sponsring gör det lilla jag kan för att hjälpa till! Även om det inte direkt är en backyard ultra så kunde den lika gärna vara det ur mitt perspektiv, jag menar för två veckor sedan kunde jag sitta uppe i en timme innan jag fick lägga mig ner. Idag klarar jag en halv dag innan jag måste sova för att klara dagens andra halva. Jag ska försöka vara stolt över mitt enda varv imorgon, men det gnager lite att det inte är så mycket att ta sig ett varv!

Vill du vara med och sponsra? Så lätt! Det går att swisha pengar till mig för mitt varv! Notera här nedan hur mycket du bidrar med så kommer jag sätta in pengarna till varva för världen så fort alla skickat över sina bidrag efter genomfört lopp imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar