söndag 28 maj 2017

Mors dag

Idag är det mors dag, en stor glädje att få ligga i min egna säng och invänta klockslaget jag får ta nästa dos med smärtlindring. 

Tills dess ligger jag och tänker på vad lyckligt lottad jag är som får vara en mor, jag vet många som längtar och önskar att få vara det men som av olika anledningar inte kunnat bli det. 

Jag är även lycklig som får ha min mor kvar att fira om än många mil bort!

Mest är jag lyckligt lottad att jag haft en trygg, kärleksfull och vis mor vid min sida hela livet! Hon har hjälpt mig ta stapplande steg som bebis i Botswana, skjutsat mig som tonåring till olika händelser. Hon har lyssnat och gett råd genom hela livet, alltid haft tid för mig! Hon har slängt sig på flygplan runt jorden för att finnas för mig när sjukdom gjort mig svag, men varje dag vet jag att hon bär mig i bön. Tack mamma! 

Med dig som förebild försöker jag finnas för mina barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar