lördag 8 april 2017

Fotbollsmamma?

Fotboll är inte min grej, har aldrig varit och blev till och med en avsky när jag bodde i England några år pga hur sporten styrde samhället där. 

Men, nu har jag en son som i ett år längtat efter att börja på Knatte fotboll och idag var det dags. Morgonrutiner gick undan och 1,5 timme innan vi skulle åka frågade sonen om han fick vänta på yttertrappan! Eh, nej. 

Väl på plats blev det lite nervöst, pirrigt och läskigt, men det gick över efter uppvärmningen. En stor trygghet att vi bor i ett litet samhälle och en tredjedel av gruppen var kompisar från förskolan!

Efteråt är det en strålande kille och jag inser med ett dalande hjärta att jag nog får börja gilla fotboll för annars kommer lördagar inte bli roliga eftersom fm lär vara på vallenno heja som en "duktig" fotbollsmamma. 

Det är bara mina barn som kan få mig på andra tankar kring fotboll! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar