torsdag 13 april 2017

Skärtorsdag

Vanligast idag är att vi inom församlingar samlas för Getsemane afton, där vi minns hur Herren Jesus blev förråd. En annan vinkling på dagen är att det är den dagen då Jesus åt den sista måltiden med sina lärjungar, då dom delade brödet och hade gemenskap med varandra. Jag skulle kunna sväva ut i tankar kring detta, men det är inte min avsikt att ha kristen undervisning på bloggen, däremot vill jag göra en poäng.

Oavsett om du är kristen eller inte så ta tillfället i akt att dela gemenskap med dina nära eller varför inte med någon du tänk på länge men inte tagit dig tid att ringa upp?

För mig kommer dagen idag att avslutas just i gemenskap efter jobb med ett par underbara vänninor som jag fått lära känna på senare år och som blivit naturliga och självklara delar av mitt liv. Först ska jag ner till jobb och ha lite gemenskap med kollegor och kunder som vill träna lite inför helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar