lördag 18 mars 2017

Källkritik och dagens lördagsgodis!

Jag är av den bestämda uppfattningen att jag inte pallar uppfinna hjulet gång på gång utan väljer att vara källkritisk och plockar hjuldesign från människor som jag litar på och som dels själva faktiskt tycker det är roligt att läsa genom och granska hjulets konstruktion om och om igen. Jag älskar att dom gillar att göra det för själv är jag för otålig och vill mest att hjulet ska funka bara, men uppskattar när det kommer förbättringar eller andra optimeringar. 


För att nu sluta prata om ett hypotetiskt hjul ska jag komma till poängen, en sida som är ljuvlig att ta del av är träningslära.se som drivs av Jakob Gudiol. Jag kom i kontakt med honom under utbildningen då vi fick hans bok "Forma Kroppen" som kurslitteratur och när vi sen hade honom som föreläsare så fördjupades min fascination. Han är otroligt påläst, kunnig och noggrann med att inte yttra sig om saker som inte finns bevis för. Just därför hänvisar jag gärna till det han skriver eftersom jag vet att han med 100% säkerhet varit källkritisk redan. 


Dagens lördagsgodis här på bloggen har med andra ord ingenting att göra med godispåsarna som täcker vårt kök inför 5års kalaset i eftermiddag utan är lyxigare i form av Jakobs blogg på träningslära.se 

Läs och njut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar