torsdag 2 mars 2017

Viljan att förändra...

Varje dag möter jag fantastiska människor på mitt jobb, det är en lycka att få arbeta med människor som aktivt vill förändring! Det kan handla om förändring på många plan, men landar oftast i viljan att förändra sig för att i långa loppet må bättre!

Flera gånger möter jag berättelser om förvandling på andra sidan, dvs dom som redan är i hamn och "framme" vid sin mål. Men i dagens blogginlägg vill jag hylla alla dom som står i startgroparna till sin förändring eller förvandling. Vilket mod att komma ner till gymmet, att komma till mig och säga detta är mina förutsättningar och utifrån dom vill jag till målet, hur gör vi?

Till dig som läser detta och är i början av din resa mot ett mål, eller på väg, vill jag säga att du är underbar, du är perfekt och du är stark som gett dig till startblocken! För att kunna springa ett lopp eller ta sig en sträcka är starten det första och ibland det svåraste målet. Jag står och hejar på just dig, för det är du som ger mig hopp om att människan kan åstadkomma det som ibland känns övermäktigt. Som kund hos mig lovar jag att finnas med hela resan som jag blir medbjuden på, med pepp och push när det behövs och vissa sträckor kanske du behöver att jag bär stafettpinnen för att du ska orka hela vägen, och det är ok!

Jag blir ödmjuk inför mitt yrke, att kunna vara med och bidraga med friskvård är fantastiskt!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar