tisdag 28 mars 2017

Resa och fundera

Att sitta 11 timmar på tåg under ett dygn är inte min favoritsyssla, men det är bättre än att köra bil i 11 timmar, så jag väljer ändå tacksamhet som känsla för att beskriva min trötta kropp just nu.

Saker att roa mig med på resor när jag blir uttråkad är att skapa små livsberättelser kring människor jag ser. Mitt emot mig just nu sitter tex en ung kille som knappar på sin dator och som jag är övertygad om jobbar inom konsultbranschen (japp jag generaliserar i skapandet av mina historier). Han verkar vara på väg hem från en bra jobbdag där han nått sina uppsatta mål vilket jag bestämmer mig för efter att ha sett hans glada flin.

På andra sidan gången sitter en kvinna som nog är på väg bort, men inte på grund av jobb utan eftersom hon ska ha en minisemester med väninnor.

Hehe... så här kan jag hålla på länge, allt för att roa mig själv, helt meningslöst men ändå underhållande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar