lördag 11 mars 2017

Träning för ALLA åldrar!

Idag riktar jag mig till dig som närmar dig en äldre ålder, vad det är avgör du själv. Jag tycker det är viktigt med träning för alla åldrar och jag pratar ofta om att få börja röra sig som barn, men glömmer bort att det finns dom som är på andra sidan tidspannet och anser sig för gamla för att börja träna eller lyfta tungt! Det är personer som börjar få visdomens gråa hår som nästan har mest att vinna på träningens effekter! Så många medicinska fördelar med att träna, för att inte tala om allmänhälsans bättring! Att känna sig rörligare och få en mer funktionell vardag eftersom kroppen orkar mer tack vare träningen! På Actic är mars månad dedikerad till våra seniorer, pga det gör jag kostnadsfria seniorkonsultationer där jag gör en lättare rörelseanalys och ger tips på rörlighetsträning samt små justeringar av befintliga träningsprogram. Det är en sann lyx att få hänga lite med dessa fantastiska inspirationskällor.




Tänk när träningen resulterar i mindre smärta, så att du kan lyfta det du vill eller ligga på knä i trädgårdslandet?
Tänk när träningen gör dig så smidig och rörlig att du kan klättra runt på lekplatsen med dina barnbarn!
Tänk när träningen innebär att du helt plötsligt gör saker du trodde du var för gammal för?
Tänk när träningen betyder att du gärna går hem från affären med en kasse i varje hand!

För dessa saker kommer säkert hända som resultat av träning, tänk när träningen helt enkelt innebär att du får en höjd livskvalité!

Som lördagsgodis idag tipsar jag om naprapatjonas blogg där han i just detta inlägg pratar om konkreta saker som gynnas när äldre vågar styrketräna! Du är aldrig för gammal för att börja träna eller testa nya saker inom träning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar