onsdag 18 januari 2017

Befäst vanan, sen investera!

Träningsvärlden är full av massor av trevliga och roliga saker att köpa för att göra träningen roligare. Allt från snygga kläder, som att det skulle göra det roligare att gå o träna, till sjukt dyra skor för att du ska matcha rätt. Köpsuget i tarmen är av någon anledning ofta hög precis innan vi ska göra något inom träning. Tar man ett steg tillbaka o funderar så känns det ologiskt att nya kläder helt plötsligt ska motivera mig att göra något jag inte gjort innan.

När jag började promenera (träna) så ville även jag köpa massa fina saker för att det skulle vara roligare att gå ut i skogen (motionera). Men min man myntade ett begrepp som vi båda försöker leva efter nu; befäst vanan, sen investerar vi in i den!

Jag började helt enkelt med promenader i dom kläder jag hade, när jag regelbundet kom ut i spåret för att gå med hög puls investerade jag i nya träningsskor. När jag märkte att jag tränade så mkt att det var en vana köpte jag nya funktionskläder. Mina vid det laget för stora kläder fick sitta som hösäckar tills det inte gick mer! 

Idag älskar jag att ta på mig träningskläderna, inte bara för att jag vet om endorfinerna som väntar efter träningen, men för att jag vet att jag har jobbat för och förtjänat dom!

Vissa hjälpmedel är suveräna så dom kanske kan ses som undantag, men tro inte att dina inköp kommer få dig att bli mer sugen på att träna. Din träning blir av för att du har bestämt dig! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar