lördag 28 januari 2017

Förvillande enkelt?

Lektionen börjar, en av lärarna för dagen visar en övning som vi ska prova. Den går ut på att se styrkan i bålen och förmågan att stabilisera ryggraden med hjälp av de djupa musklerna i bålen.

15 par ögon tittar och tar anteckningar medan Micke spänner bålen o sen lyfter han ryggraden rak från marken. Visst ser man att han jobbar, men det ser görbart ut. Viktigt att inte låta ryggen kröka sig, nacken ska inte gå först, de yttre muskelaturen ska vara avslappnad... hm... tittar på honom igen o inser att han klarar allt detta, men ser fortfarande görbart ut! 

Ut på gymgolvet för att testa själva i par, vilket resulterade i massa misslyckade försök innan alla "rätta" muskler kopplats på och rörelsen ska utföras rätt. Jag bjuder på denna... 


Det enda som rör sig är färgen i mitt ansikte! Så slutsatsen är att jag har en hel del kvar att jobba på när det kommer till styrkan i den inre muskelaturen trots att jag har bra kontroll på dom och därmed är hyfsat stabil. På nedan bild har jag bibehållit stabiliteten genom rörelsen (även denna svårare än det ser ut), men jag klarade detta iaf.


Han som gjorde att allt såg enkelt ut är Michael Björk som du hittar på coachmike.se 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar