måndag 16 januari 2017

Tillbaka i skolbänken <3

Idag har jag haft en sällsynt dag med bara studier, det har varit både skönt och samtidigt påfrestande att sitta med näsan i anatomiboken hela dagen. Varje cell i hjärnan kokar nu av latinska namn och känslomässigt är jag tillbaka i skolan på riktigt.


Nervositeten börjar smyga sig på inför nästa vecka när jag ska upp till Halmstad för block 1 på plats på Eleiko sportcenter. Det ska bli roligt att träffa kursarna igen, men prestationsångest kommer krypande gällande att kunna tillräckligt mycket grundkunskaper så att jag kan hänga med tillräckligt väl. Det är ju inte för ett prov jag läser utan för att jag vill kunna allt detta som rinnande vatten så det blir naturligt att arbeta med kroppen!

Jag får minnen från när jag var liten och lärde mig gånger tabellerna, då pappa kom in och väckte mig innan dom gick till sängs för att fråga mig olika tal. Jag vill ha samma ryggradskänsla för musklerna och de latinska namnen, men det känns långt dig, så jag tragglar på!


Efter en lång dag där hjärnan arbetat och kroppen suttit stilla med inte helt optimala ställningar så behövde jag luft och rörelse. Inspirerad av en kollega på facebook tog jag fram mina stavar och gav mig ut på power walk med stavar! Fantastiskt vilket flås det gick att få upp och allt i hela kroppen fick flödas genom av blod och komma igång! Hade glömt bort hur effektiv rätt stavgång är, har du stavar som står och dammar är det dax att plocka fram dom och använda dom igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar