torsdag 19 januari 2017

Rätt hjälp

För ett år sedan när vikten kommit ner under 100 så började jag jogga försiktigt, har ägnat året åt att jobba upp en glädje i löpningen och att faktiskt komma ut regelbundet. Det innebär till exempel att jag under semestern valde att inte ha några specifika träningsmål annat än att inte tappa den kondition jag hade hunnit bygga upp, vilket jag lyckades med och på det sättet kunde jag bibehålla även glädjen i att kunna springa.


Senaste månaden har jag dock börjat få problem med musklerna kring framför allt knät och idag tog jag tag i att med de gamla joggskorna ta mig in till löplabbet i Lund. Vilken service och hjälp jag fått! Inget krängande av dyraste skon (för det håller inte budgeten för) utan löpteknik koll, belastningskoll och hjälp att med nya skor på fötterna prova löptekniken i dom. Visade sig som jag trodde att sulan var slut i de gamla, vilket inte är konstigt efter ett år av ca 2-3 mil per vecka. Det i sin tur har ju lämnat fötterna utan stödet de behöver. Resultat blev naturligtvis ett par nya skor och en hel dos med bra tips kring löpningen och min satsning att klara av ett halvmaraton i slutet på april.


Tusen tack till löplabbet för hjälpen! Nu siktar vi mot ännu fler härliga timmar i skogen med flåset som sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar