fredag 20 januari 2017

Mål under 2017, ett av dom iaf!

Ett av mina mål under 2017 är att klara av att springa en halvmara! Jag är sponsrad med halva startavgiften av en ljuv vän som tror på mig och gör det ihop med mig! Tack ❤

Mitt knä håller på att rehabiliteras genom jogg jogg o mer jogg i kombination med stretch, värme och massage. Redan efter en vecka känns det mycket bättre och går definitivt åt rätt håll. 

Så idag med plusgrader i luften och blå himmel behövde jag få in en genomgång av näringslära, konditionsgenomgång och grundläggande i styrketräning. Så jag tog naturligtvis på mig löpkläder, satte ljudbok i öronen och gav mig ut på ett långpass i helt fantastisk natur på romeleåsen där jag bor. Inga tidsmätningar när jag sprang utan ville "lunka på" i ett behagligt tempo. Visst kändes knät, men genom att korta steget kunde jag minska kramperna och fortsätta springa genom smärtan o fortsätta när blodet flödade till. 

Idag har jag praktiskt upplevt olika pulszoner, känt laktatnivån tillta och reglerat hastigheten så jag kunde fortsätta hela passet! Grymt skönt! 

Målet är att klara 2 mil som distans i slutet på februari, för att återupprepa det i slutet på mars så distansen känns bekväm den 22/4 när Höganäs halvmaraton går av stapeln! 






4 kommentarer:

  1. Vet inte om förra kom fram så jag skriver igen för min kommentar är ju sjuuukt viktig!!! ;-) HEJJA DIG!!!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack darling! Klart din kommentar är viktig :D

      Radera
  2. Svar
    1. Tackar! Ser fram emot det, även om jag just nu kämpar mot/med ett löparknä. Kanske att ni har bra övningar kring hur man jobbar med det?

      Radera