söndag 22 januari 2017

Schack matt...

Ibland tar energin slut helt enkelt! Jag har haft en helt suverän dag, men den har varit intensiv. Minstingen vaknade med feber och dagen behövde planeras om lite, så akutbarnvakt fick kallas in för att reda ut förmiddagen. Mannen och pågen åkte på terminstart för knytte och jag åkte mot gymmet för att hålla ett spinningpass med ett härligt gäng som alla ville dra igång söndagen med lite svett och att ta ut sig.


Vilken energi jag fick av passet, att få pusha och guida människor i träning är fantastiskt roligt! Tack till alla som gav allt och som peppade tillbaka både under och efter passet.

Sen blev det lite lugnare tempo hemma med lunchfix och planering för att kunna åka iväg med snart femåringen till simskolan. Riktigt roligt att få se honom utvecklas och bli starkare och starkare i vattnet. Stolthet finns det gott om när jag får se honom ta sig fram i vattnet med renare teknik och starkare ork.


Väl hemma beställdes det te och mackor till kvällsmat vilket inte var mig emot, lite lek med barnen efteråt för att aktivera oss alla blev följa john då alla fick sin tur. Det blev grodhopp, spindelgång, krabbgång, hälgång, spring och krypning i olika tappningar genom huset! Men här någonstans dog energin, det blev en kamp att överleva fram till läggning och alla negativa sidor med sjukdomen pseudotumör gjorde sig påminda. Huvudvärken, brist på ork och kanske främst bristande tålamod gjorde mig ödmjuk och irriterad på allt. Viljan att avsluta kvällen med en skål choklad eller annat onyttigt låg högt på önskelistan, men jag är tacksam att jag sitter med ett ordentligt kvällsmål nu när knodden somnat och jag strax själv ska försöka sova för att orka morgondagen.


Så jag avslutar min dag med ett schack matt och känner mig tacksam över att imorgon är en annan dag med ny nåd och kraft.

Sov gott!
(Hoppas innerligt att minstingen kommer kunna sova genom hostningar och snuva så vi andra oxå kan samla kraft ifrån nattens timmar.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar