lördag 21 januari 2017

Gör eget mellis!

Jag jobbar ofta med att försöka hitta energirika och bra mellanmål som ger mig möjlighet att få ut så mycket näring som möjligt utan att behöva äta så mycket!

Imorse blev det dags för en favorit i miniformat! 


Ingredienser:
* En banan
* 1 tsk kardemumma
* 1 tsk vaniljsocker
* 2dl havregryn

1. Stavmixa bananen med kardemumma och vaniljsocker.
2. Rör ner havregrynen.
3. Klicka ut i minimuffins formar - 24 st.
4. Grädda i ugnen 18-20 min på 180 grader celsius. 
5. Låt svalna innan du klickar lite jordnötssmör mellan två stycken.

Lyxservering är att ringla lite mörk choklad över för syns skull, men det har jag inte gjort idag. 

En liten färdiga "kaka" är ca 100 kcal  så brukar bli bra med 3 stycken för mig till mellis! 

Njut!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar