måndag 9 januari 2017

Startskottet!

Det finns så mycket jag vill ha sagt på en gång inser jag, men börjar med att helt enkelt säga hej! Jag har haft blogg i olika tappningar genom åren, men denna bloggen ska få vara personlig (men inte privat) om min kamp till ett hälsosamt liv. Jag vill gärna att den får inspirera till träning, god mat och livet i allmänhet. 

Ni får följa mig på min drömresa, inte geografiskt och kanske inte ens så värst drömsk för många av er. För mig är det dock så mycket i livet som är just bönesvar, eller drömmar i uppfyllelse så jag kallar mitt liv för min drömresa, med allt vad det innehåller av familj, vänner, jobb och träning. 

Här följer några bilder som introducerar mig för er!

1. Min älskade livskamrat och man, han som alltid finns vid min sida genom allt! Han som genom upp och nedgångar står trofast vid min sida! Han som jag älskar mer än orden kan förklara! Han som jag får vandra livet med, så coolt!



2. It always seems impossible untill it's done! -Nelson Mandela. Om du hade sagt till mig för snart 2 år sedan, när min neurokirurg förde gastric bypass på tal som en del i min behandling av pseudotumören, att jag skulle vara där jag är idag hade jag skrattat dig rätt i ansiktet. Det kändes inte möjligt! Har det varit en lätt resa - verkligen inte, jag har på nära håll sett människor som trodde att en gbp var en genväg falla dit o redan väga samma igen. Men det var en otrolig hjälp att få vissa hormonproduktioner bortkopplade, att få assistans i att ta tag i saker har för mig varit ovärderligt. MEN kampen är min, arbetet är gjort av mig, det är jag som styr om jag ska träna för välmåendet och om jag ska fortsätta leva mitt liv i hälsans tecken eller bara glida med. Jag väljer att vara proaktiv!


3. Att vara proaktiv innebär att sätta ett mål och sedan kämpa mot det. Aldrig har det hänt mig att jag bara fått vad jag vill ha, däremot har jag nästan alltid fått vad jag kämpat för att få! Man får inte en tränad kropp genom att tänka på att man vill ta tag i träningen, om du däremot börjar med lite knäböj och promenader så är du redan ett steg närmare målet! Bestäm dig och sedan följ det du föresatt dig!


4. Jag mest bara älskar denna bilden! Den visar mig att allt är möjligt! Jag trodde aldrig att jag i somras skulle börja njuta av transportlöpning! Men visar sig att jag tycker det funkar utmärkt och med fördel att jogga till styrelsemöten och andra åtaganden.<3 nbsp="" p="">



5. För att inte tala om läkedomen i själ och hjärta av att få påbörja en dag i ensamhet med flåset och tankarna.


Så detta är ett litet intro till vem jag är! Har du instagram är du välkommen att följa mig där oxå på namnet @walkthenrun. Det namnet valde jag för att jag tror det är fullt möjligt att förändra din egen inriktning och dina egna mål, fast det är samtidigt viktigt att minnas att vi alla behöver lära oss krypa, sen gå innan vi börjar springa. Mao en sak i taget, välkommen till min blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar