måndag 6 februari 2017

Bakdag och familjemys

Dagen öppnade upp för att jag kunde hämta barnen redan till mellis idag! Glada barn och glad mamma tog oss hemåt :) 

Eftermiddagen bjöd på att dels göra egen nutella efter recept som jag hittade här: http://56kilo.se/hasselnotskram-nutella/
Supergod och helt sockerfri! 

Sen var det dags att göra nya jordnötsrutor med proteinpulver. Laborerade vidare med receptet och är inte helt nöjd än, men idag värmde jag upp en burk jordnötssmör, hade i 1 tsk kokosfett, sen 1 dl proteinpulver med chokladsmak och 2 dl rice crispies! Kavlade ut mellan två bakplåtspapper innan jag smälte 70% choklad o la på för att som sista detalj dekorera med lite smält vit choklad. Goda och helt klart godkända, men ska klura vidare på en eventuell botten till dessa godingar. Tills vidare får dessa "duga" ❤


Nu sover barn och kudden ropar mitt namn! Obs... vågar knappt vakna imorgon för kroppen påtalar att den lyfte tungt igår :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar