torsdag 2 februari 2017

Varför en PT?

Är det bra att träna så tungt jag kan? Hur gör jag en perfekt knäböj? Hur ofta bör jag checka in på gymmet för styrkepass? När ska jag köra kondition och hur länge? Vad och hur bör jag äta? Hur mycket vatten ska jag dricka per dag? 

Frågorna vi har relaterat till hälsa och träning är nästan obegränsat många! En sak vet jag med säkerhet att jag har lärt mig under den första halvan av Eleikos PT utbildning! Svaret är att det beror på! Det blev vi ju klokare av, eller kanske inte.

Låt mig förklara! Är ditt mål att förbättra dig eller bibehålla hälsa? Vill du fokusera på löpträning för uthållighet eller få snabbare tider? Är du ute efter att bygga synliga muskler eller att öka din styrka? 

Beroende på dina individuella svar, som skapar en verklighet som gäller bara för dig skapar en PT sedan ett program, en kostplan och en väg framåt mot dina mål! Att ha en PT är så mycket mer än att bara ha en person bredvid dig under träningstiden på gymmet. Det är en person som finns till för dig som stöd både fysiskt och psykiskt. 

Summerat är att en PT kan vara ditt bästa stöd genom personlig utveckling! 


Ps. Ni kan boka tid med mig via Actic i Veberöd eller kontakt här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar