tisdag 14 februari 2017

Happy Valentines


För att jag ska må bra behöver jag att helheten i mitt liv fungerar, det betyder att:

jag behöver tid för relationer
jag tar mig tid för träningen
jag trivs med kollegor och arbetsuppgifter
hemmet är i fas

Som den relationsmänniska jag är betyder det otroligt mycket för mig att må bra i relation till dom omkring mig. Jag kan vara helt slutkörd men ändå behöva träffa människor för att få energi, klassisk extrovert.

Av dessa relationer är relationen med min man den som mest formar mitt humör och mitt mående. Vi har som deal att en gång i månaden ska vi ha en kväll för varandra då vi tar lite extra tid utöver det vi har i vardagen för att se och höra varandra. Vi ansvarar varannan månad för att planera och fixa kvällen. Förra månaden var det jag som fixade och denna är det han som fixar. Så ikväll ser jag fram emot att bli överraskad och främst ser jag fram emot att få tid att umgås lite, särskilt under denna månaden när vi är ifrån varandra så mycket.

Ibland krävs det inte så mycket för att få till lite guldkant på vardagen!

Passa på att denna dagen ta en osvensk tradition och fira även vänskap på denna alla hjärtans dag. Se någon lite extra, överraska någon, berätta för någon vad dom betyder för dig! Behöver inte alltid bara vara en parrelation som uppmärksammas på den här dagen. Be someones Valentine och gör någon lite extra glad idag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar