måndag 27 februari 2017

Vikten av planering

Vad har du för förväntan på dagen eller på veckan som ligger framför dig? Har du något extra viktigt planerat, eller något du längtat till eller kanske bävat inför? Oavsett vad som ligger planerat undrar jag stillsamt om du även planerat in din träning? Det vill säga avsatt tid för att den definitivt blir av?

Själv märker att det är betydligt lättare att få min träning att bli en del av min vardag om jag själv faktiskt planerar in den i tillvaron. Hitta på något att döpa träningen till i kalendern, för om du har ett "möte med Sune" inbokat så kommer du inte att boka in annat där. Att du avsätter tid i din planering för träningen visar bara att du prioriterar din egen friskvård!

Förra veckan utmanade jag till att identifiera minst ett mål för att du lättare ska kunna bibehålla motivationen. Ett annat sätt att hjälpa sig själv på traven är just att planera in träningen, att göra en veckoplan för när du ska träna och vad du ska träna!

När du läser detta så blir veckans  motivationsutmaning att testa en vecka att planera in vad du vill göra, när du ska göra det och sedan boka in det i kalendern så att det får prioritering i ditt liv.

Bless




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar