tisdag 28 februari 2017

Träning

Min dag har rusat förbi, sjukstuga hemma med ett febrigt barn imorse som fick följa med pappa på jobb möte som inte kunde bokas om, en man som försöker jobba och vabba, själv har jag jobbat, förberett årsmöte, vabbat och varit på årsmöte... Lilltösen fick feber i eftermiddag och nu pusslas det för att vi tillsammans ska kunna få ihop morgondagen med barnens välmående i första hand... pust, att få vardagslogistiken att fungera är verkligen inte lätt alltid.

Men mellan passen på jobb fick jag till lite egen träning imorse i alla fall, dagen till ära stod det styrka på schemat och det blev ett snabbt och effektivt styrkepass på gymmet.

Värmde upp med rodd idag, en maskin jag har tänkt bli kär i för att kämpa med konditionen medan jag jobbar på att komma igen med mitt lilla löparknä.

Lite rörlighet och teknikträning som mellanuppvärmning innan jag körde lite teknik med "ren" stång på 20kg.

Sen blev det 3 superset:

Knäböj varvat med armhävningar

Bulgarian split varvat med Chins

Mark varvat med roterande planka

Fick hoppa över konditionen eftersom nackdelen med att träna på jobb är att det samtidigt finns så trevligt folk att prata med eller människor att hjälpa i träningen. Fast å andra sidan så blir morgonens pass ett hårt spinningpass innan jag kör ett gäng pt timmar, så ska nog få in konditionen med :)

I sista minuten på denna tisdag kommer här iaf dagens träning!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar