fredag 3 februari 2017

Omplanerat fredagsfys

Jag har varit inne på det tidigare, att livet och förutsättningar ibland kastar om allt i vår fina planering. Imorse hände det mig igen! 

Jag gav mig ut på morgonjogg, efter rigorös uppvärmning, men efter bara 500m kunde jag inte jogga innan knäet krampade ihop. 

Istället för att vända o gå hem kastade jag om från intervallträning till rörelseträning och att bara röra på mig. Vad sägs om 100m utfall, sen ett stretchpass, sen 100m utfall med marknudd och rotation följt av hundrameter hoppsa steg, 100m höga knän. Så höll jag på i 3 km... som ni förstår har jag roat alla som åkt bil på väg till jobbet i Fyllinge (Halmstad) med en egen show av "department of silly walks"! 

Jag bjuder på den helt enkelt. Dom verkade bli glada, men framför allt blev mitt knä lite gladare av att inte misshandlas utan istället få hjälp till ökat blodflöde och bättre smörj innan dagens stillasittande lektioner. 


Mitt på rundan snubblade jag över ett utegym och fick använda fantasin för att testa de olika grundrörelserna vi ägnar dagarna åt där istället. 

Den enda negativ sida av att jag kastade om planeringen var min klädsel. Klädd för att svettas med hög värme i kroppen var det lite väl kallt när det istället blev lugnare tempo i spåret.

Avslutar med stretch inomhus och önskar er alla en hälsosam fredag! Glöm inte att hinna med lite fys före mys idag, viktigast är dock att inte glömma att hinna med både fys och mys! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar