söndag 19 februari 2017

Veckans topp tre!

Avslutar veckan med att lista dom tre saker som lämnat störst intryck!

1. Mitt livs kärlek
I tisdags på alla hjärtans dag tog mannen med mig ut i skogen på en mysig dejt för att tillsammans grilla och få umgås långt bort från teknik. Tystnaden omslöt vårt fniss och skratt medan mörkret spräcktes upp av elden från vår biolight och stjärnorna på den klara himlen. Kvällen kommer leva kvar i minnet länge! Å vad jag är välsignad som får dela livet med en person som både är min bästa vän och mitt livs kärlek.


2. Farfars liv och begravning
I fredags var jag på farfars begravning, det var jobbigt och fantastiskt på samma gång. Men det jag tar med mig därifrån är vilken skatt jag har i en stor och härligt underbar släkt! Så ljuvligt det är att få samlas även när omständigheterna är sorgliga och omsluta varandra med kärlek. Oavsett vad livet kastar åt mitt håll vet jag bortom all tvivel att min släkt finns för oss, på samma sätt som jag utan tvekan skulle släppa allt och springa för att hjälpa den i vår stora familj som behöver mig.


3. Att fira mitt gångna år
Om 4 dagar är det ett år sedan jag vaknade ur narkosen efter en dag med en dubbeloperation. (Vill ni läsa om vad det rör sig om kan ni göra det i andra halvan av inlägget om mig.) Igår på vår utbildning bestod fm av snabbhetsträning instruerad av Henrik Dagård och em fokuserades det på uthållighetslära med olika submaximala tester där vi fått insupa kunskap av Johan Arnerlind. (Idag ska vi ut och maxtesta.)

När jag ser på bilden från förra året och askfärgen i mitt ansikte är det svårt att definiera känslorna som bubblar upp, det är svårt att förstå hur stor framgång jag faktiskt nått. Jag har en bit kvar innan jag matchar dom andra kursarna i alla tester, men om jag istället jämför med bara mig själv så är jag enormt stolt över vart jag redan befinner mig och resan fortsätter, så akta er, snart kommer jag ifatt! <3 nbsp="" p="">



Som en ljuvlig avslutning på veckan och lite hög över kärlek från mannen, familjen, släkten ihop med tacksamheten över farfars liv, en vacker och ljus begravning i kombination med insikten att jag trots upp och nedgångar i vardagen faktiskt har kommit riktigt långt så delar jag denna låten med er.



1 kommentar: