torsdag 9 februari 2017

Närmare ett mål

Ibland hittar jag på små mål som jag vill uppnå och klara av. Ett sådant är att jag vill lära mig och bygga styrka för att orka göra en pull-up ordentligt. Efter ett tag av att jobba med ökad styrka i skuldror och axlar gav jag mig på gummiband som stöd för några veckor sedan. Detta för att "nöta in" rörelsemönstret och låta kroppen lära sig att använda rätt muskler för att göra rörelsen.

Efter dagen igår när vi avslutade med att träna, klarade jag av att sänka motståndet i gummibandet och dessutom göra fler repetitioner av än jag någonsin gjort tidigare! Woop woop! Ni får dela min lilla delseger med att se en film från tillfället.

Sjukt stolt över min progression här, målet är naturligtvis att klara av att göra dom utan gummiband så småningom men idag var första gången det inte kändes som ett omöjligt mål! Yeay me!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar